Búcsúzik a Mozart! musical az Operettszínháztól!
Nyolc éve mutatta be a komponistáról szóló Lévay-Kunze-musicalt a Budapesti Operettszínház, mely az Elisabeth után a második repertoáron lévő darab lett a szerzőpárostól. Az évek során számos felkérésnek eleget téve utazott a társulat a produkcióval, többek között egyhónapos Mozart!-turnén vett részt Münchenben 2006-ban, ahol 30 előadást láthattak a nézők. Fájó szívvel búcsúzik most alkotó és szereplő, hiszen az egyik legsikeresebb produkciótól köszönnek el május 3-án és 4-én.
!Nyolc éve mutatta be a komponistáról szóló Lévay-Kunze-musicalt a Budapesti Operettszínház, mely az Elisabeth után a második repertoáron lévő darab lett a szerzőpárostól. Az évek során számos felkérésnek eleget téve utazott a társulat a produkcióval, többek között egyhónapos Mozart!-turnén vett részt Münchenben 2006-ban, ahol 30 előadást láthattak a nézők. Fájó szívvel búcsúzik most alkotó és szereplő, hiszen az egyik legsikeresebb produkciótól köszönnek el május 3-án és 4-én.
A XX. sz. vége felé kialakult Mozart-láz felfedezte a zeneszerző szélsőséges, lázadó személyiségét, és jó pár műalkotást eredményezett. Ezek közül kiemelkedik az Amadeus film- és színpadi változata, valamint Lévay Szilveszter Mozart!-ja. Utóbbi új szempontok szerint közelít a hőshöz, Wolfgangot szinte mai fiatalként kezeli, aki képtelen elviselni az atyai uralkodást, a császárvárosi intrikákat - s miközben így harcban áll a külvilággal, belül sincs békéje, gyermekkori énje, a zseniális Amadé minden mozdulatát befolyásolja, s nem engedi szabadon. Érdekes változatos, nagyon mai, nagyon emberi történet egy fiatalról, aki nem bír, nem akar beleilleszkedni a világ unalmas sémáiba, s akit úgy hívnak: Mozart!
Bár a darabot régen mutatta be a teátrum, a szereposztásban nem sok változás történt. Jelenleg a következők formálják meg a szerepeket: Wolfgang Mozart: Dolhai Attila, Mészáros Árpád Zsolt; Hieronymus Colloredo salzburgi hercegérsek: Szabó P. Szilveszter, Németh Attila; Amadé, a porcelánfiú: Földes Marci, Gellért István; Constanze Weber: Siménfalvy Ágota, Vágó Zsuzsi; Leopold Mozart: Földes Tamás, Pálfalvy Attila; Nannerl Mozart: Kékkovács Mara, Vágó Bernadett; Waldstätten bárónő: Náray Erika, Füredi Nikolett; Emanuel Schikaneder színházigazgató: Bereczki Zoltán, Bálint Ádám; Karl Joseph Arco gróf: Dézsy Szabó Gábor, Langer Soma; Doktor Messmer: Marik Péter; Cäcilia Weber: Molnár Piroska, Felföldi Anikó; Aloysia Weber: Vörös Edit; Josepha Weber: Ullmann Zsuzsa; Sophie Weber: Moravszki Enikő; Fridolin Weber, Thorwald: Csuha Lajos; Sonnenfeld báró: Petridisz Hrisztosz; Salieri: Kocsis Tamás; Maria-Anna Mozart: Papadimitriu Athina; Arco szolgája: György-Rózsa Sándor; gyermek Nannerl: Kovács Dóri, Károly Lili.
A búcsúelőadásra természetesen meghívást kaptak a korábbi szereplők is, a teljesség igénye nélkül: Magócs Ottó (Wolfgang Mozart), Rónai Attila, Rónai András, Visnyei József (Amadé, a porcelánfiú), Szinetár Dóra (Constanze Weber), Bardóczy Attila (Leopold Mozart), Janza Kata, Bíró Eszter, Molnár Szilvia (Nannerl Mozart), Polyák Lilla (Waldstätten bárónő), Szolnoki Tibor, Forgács Péter (Emanuel Schikaneder színházigazgató), Kőrösi András (Karl Joseph Arco gróf), Jantyik Csaba, Bardóczy Attila (Doktor Messmer), Dénes Judit, Gál Judit (Aloysia Weber), Tihanyi Lívia (Sophie Weber), Nagy Bea (Maria-Anna Mozart), Csifó Dorina, Kardos Eszter, Kántor Kitty, Czikora Réka, Czikora Kinga, Rónai Lili (gyermek Nannerl).
Mészáros Árpád Zsolt, az egyik Wolfgang, Magócs Ottó sérülése után került a darabba 2003-ban. "Rendkívüli előadás a Mozart!, mert együtt tudok élni a darabbal, a karakteremmel. Amikor este ezt játszom, az egész napomat meghatározza. Ilyenkor belemélyülök a szerepbe és olyan érzelmi állapotba kerülök, hogy előjöjjön belőlem Mozart. Megtörtént, hogy édesapám temetése után két nappal ezt játszottuk, amelyben a főszereplő szintén elveszíti apját, az egy rendkívül nehéz előadás volt lelkileg. Wolfganggal egyébként rokonlelkek vagyunk, bár én nem vagyok akkora zseni, de ugyanolyan érzékenynek tartom magam. Mindezek miatt emberileg és szakmailag is rendkívól fájó érzés, hogy utoljára játsszuk a darabot. Olyan ez, mint amikor a hősszerelmes elveszíti szerelmét. De hiszem azt, hogy minden valami miatt van, és ez is erősít engem."
Forrás: Operet.hu